Altibox inngår samarbeid med MovieMask

Det norske gründerproduktet MovieMask gir brukerne kinofølelse når de ser film på mobilen. Altibox omfavner konseptet, og ønsker å la kundene prøve ut filmbrillen.

7. oktober 2016

MovieMask er en brille for todimensjonal visning av innhold fra mobiltelefoner. Masken har en boks med innvendig mobilfeste og spesiallagde linser som gir brukeren følelsen av å se på et gigantisk lerret. Siden skjermen holdes fast inne i masken er det langt enklere å finne en behagelig sittestilling og slappe av i armer og skuldre. Samtidig elimineres forstyrrelser fra eksterne lyskilder som gir gjenskinn i skjermen.

De to NTNU-studentene Eirik Wahlstrøm og Harald Manheim står bak gründerkonseptet. På rekordtid har de utviklet og lansert den nye filmbrillen.

Vårt mål er å gjøre MovieMask til en verdenskjent merkevare.

- Vårt mål er å gjøre MovieMask til en verdenskjent merkevare. På samme måte som GoPro har definert dagens actionkamera, har vi lyst til å definere 2D-streaming med MovieMask. Vi er utrolig takknemlige for at en så stor aktør som Altibox vil samarbeide med oss, sier Wahlstrøm.

Masken har på kort tid blitt omfavnet av mobilbrukere fra hele verden. Mindre enn tre timer etter MovieMask ble lansert på Kickstarter var salgsmålet nådd.
- MovieMask er et spennende produkt som passer perfekt sammen med Altibox TV Overalt-appen. Den lar kundene konsumere god underholdning på en enkel måte som løfter underholdningsopplevelsen betraktelig. Vi støtter dette friske norske initiativet og ønsker å la kundene våre få prøve produktet, sier produktdirektør Øyvind Lundbakk i Altibox.

Derfor har Altibox bestilt et større parti av MovieMask. Maskene skal i første omgang brukes i ulike kampanjer og i konkurranser for kundene.