Topper kåring for 7. året på rad:Altibox har de mest fornøyde kundene igjen

For syvende år på rad er det Altibox som har de aller mest fornøyde kundene i bredbåndsbransjen.

31. oktober 2016

- Å trone øverst syv år på rad i kundetilfredshetsmålinger er ytterst sjelden kost i både norsk og nordisk sammenheng. Det er en råsterk prestasjon av Altibox, sier daglig leder i EPSI Rating Norge, Fredrik Høst.

Mandag 31. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten i telekombransjen. 2600 nordmenn har svart på spørsmålene i undersøkelsen om bredbånd og tv. I år fikk Altibox en score på 71,4 poeng, av 100 mulige på bredbånd, og 69,3 poeng på tv. Det plasserte Altibox helt på topp i begge kategorier.

- Bredbåndsbransjen har vært preget av generelt lavere kundetilfredshet enn snittet i andre bransjer, og i år har bransjen samlet et noe svakere resultat enn i fjor. Tilfredsheten med Altibox er derimot stabil innen både internett og tv. Det vitner om at Altibox i større grad enn andre leverandører klarer å tilby kundene sine det de ønsker, sier Høst.

Fornøyde fiberkunder

Altibox har den høyeste poengsummen innen bredbånd. Der kommer Telenor og «andre bredbåndsleverandører» på plassene bak. Gjennomsnittlig poengscore på kundetilfredshet for bredbåndsaktørene er 64,4, mens Altibox får 71,4.
- Målingene viser at kundene verdsetter fibertjenestene og kundeservicen fra Altibox. Samtidig er dette en påminnelse om at kundene har skyhøye forventninger, og at vi i Altibox-partnerskapet aldri kan ta foten av gasspedalen i arbeidet med å leve opp til forventningene. Vi er utrolig takknemlige for tilliten, sier styreleder Toril Nag i Altibox.

Altibox øker avstanden

Blant tv-leverandørene er Altibox på topp med Canal Digital Satellitt og Viasat på plassene under. Gjennomsnittlig poengscore er 64,3. Altibox ligger dermed fem poeng høyere enn snittet med en score på 69,3.

- Hele Altibox-partnerskapet har jobbet knallhardt det siste året for levere på de raskt stigende kundeforventningene vi ser i markedet. Altibox-tallene har likevel gått ned noen få desimaler, men avstanden mellom oss resten av bransjen har økt kraftig. Dette indikerer at våre konkurrenter sliter mer enn oss med å leve opp til dreiningen i kundeatferd og kundeforventninger. Målingen viser at den massive satsingen i partnerskapet på økt tjenestekvalitet i alle ledd skaper en positiv forskjell for kundene, sier administrerende direktør Nils Arne Bakke i Altibox.

- Jeg er svært stolt av at vi klarer å nå til topps igjen, og er imponert og takknemlig for innsatsen som er gjort av dyktige medarbeidere i hele Altibox-partnerskapet. Dette er resultatet av meget godt arbeid i kryssfunksjonelle team både i Altibox og mellom Altibox og partnerne. Når hundrevis av medarbeidere drar i samme retning, skaper vi store resultater. Dette er ekstremt motiverende for å beholde det intensive fokuset på å skape lykkelige Altibox-kunder, sier Bakke.

 

EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2016:
1. Altibox - 71,4
2. Telenor - 65,1
3. Andre bredbåndsleverandører - 62,3
4. Canal Digital - 61,6
5. Homenet - 61,0
6. Get - 60,3
Bransjesnitt: 64,4

EPSI, kundetilfredshet digital-TV privatmarkedet 2016
1. Altibox - 69,3
2. Canal Digital Satelitt - 64,6
3. Viasat – 63,5
4. Get – 63,4
5. RiksTV – 63,2
6. Andre tv-leverandører – 62,6
7. Canal Digital Kabel – 62,2
Bransjesnitt: 64,3

 

Les mer om undersøkelsen:
EPSI Norway Bredbånd
EPSI Norway TV

Vi spanderer leiefilm hver uke på våre tv-kunder:

Uke 44: Alice gjennom speilet

Uke 45: Magnus

Uke 46: Bastille Day

Uke 47: Robinson Crusoe

Uke 48: Angry Birds filmen

Uke 49: The Legend of Tarzan

Uke 50:

Uke 51:

Uke 52: