Altibox til topps i kundeundersøkelse

22. mai 2017

Kundene har talt. Altibox har fremdeles de mest fornøyde tv- og bredbåndskundene i bransjen, ifølge Norsk Kundebarometer.

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt i regi av Handelshøyskolen BI, Barcode Intelligence og Norstat. Hvert år blir norske forbrukere spurt om hva de mener om produkter og tjenester de kjøper av norske bedrifter.

I år gir bredbåndskundene Altibox 71 av 100 mulige poeng innen tilfredshet. Det er to poeng høyere enn i fjor. For første gang i Norsk Kundebarometer sin måling får også tv-kundene til Altibox si sin mening. De gir tv-tilbyderen sin 71,4 poeng. Dermed plasseres Altibox på topp innen både tv og brebånd.
- Det er gledelig at vi har de mest fornøyde kundene i bransjen, og at tilfredsheten har økt siden fjorårets måling. Samtidig er scoren vår fremdeles altfor lav når vi sammenligner oss med bedriftene som troner helt øverst i undersøkelsen. Det betyr at vi er nødt til å jobbe enda hardere for kundene våre fremover, sier kommersiell direktør Stian Røisland i Altibox.

I årets undersøkelse fra Norsk Kundebarometer har mer enn 8300 norske forbrukere fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra 30 ulike bransjer blitt vurdert.

Også i den store kundetilfredshetsundersøkelsen utført av det uavhengige analysebyrået EPSI Norge i fjor høst kom Altibox best ut. Den viste at Altibox har de mest fornøyde tv- og bredbåndskundene i Norge for syvende år på rad.