Hopp til hovedinnholdet

Kommersiell leder Pål Breen (til venstre) i Norsk Toppfotball er glad for å fortsette det gode samarbeidet med hovedsamarbeidspartner Altibox. Stian Røisland og Kjersti Eide Drivenes er kommersielle direktører for henholdsvis bedrifts- og privatmarkedet i Altibox. Freddy dos Santos (til høyre) er sponsorprosjektleder i Norsk Toppfotball.

Altibox forsterker samarbeidet med Norsk Toppfotball

Tv- og internettleverandøren Altibox fortsetter som største hovedsamarbeidspartner til Eliteserien, OBOS-ligaen og Altibox eSerien i tre nye år.

21. januar 2020

- Det er svært gledelig at Altibox gir oss fornyet tillit. Norsk fotball er den klart største idretten i Norge, den fanger alle og skaper stort engasjement. Vi er overbevist om at partnerskap med oss fortsatt vil være lønnsomt for våre partnere, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.

- Vi øker satsingen mot både privat- og bedriftsmarkedet fremover, og denne avtalen gir oss mulighet til å forsterke aktivitetene våre både nasjonalt og lokalt. Vi er glade for å inngå en mer langsiktig avtale som gjør at vi kan gjøre enda mer for å styrke engasjementet for norsk fotball. Sammen med våre lokale Altibox-partnere skal vi skape enda flere gode opplevelser for kundene våre og fotballinteresserte i hele Norge, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

Fotball er den mest attraktive sporten i Norge og Eliteserien hadde snaue 1,4 millioner tilskuere i 2019. 16 norske lag spiller i denne ligaen, og 9 av landets 11 fylker er representert. Altibox er gjennom sine mange partnere til stede over hele Norge og er blant landets ledende leverandører av internett, TV og underholdningstjenester. Samtidig er e-sport verdens raskest voksende sport og en gren som samler og engasjerer både barn og voksne i hele landet på tvers av fylkesgrensene.

- Foruten å støtte fotballen økonomisk, vil vi fortsette med å gi kundene våre de beste brukeropplevelsene. Da er både Eliteserien, OBOS-ligaen og Altibox eSerien en naturlig del av underholdningen og opplevelsene vi vil formidle og knytte oss opp mot, sier Thomas Skjelbred.

Han legger til at samarbeidet med Norsk Toppfotball har gitt merkevaren Altibox et løft på flere måter, og at selskapet i denne sammenheng også forlenger sine samarbeidsavtaler med VG og Discovery Networks Norway. Nå ser både Altibox og NTF frem til å videreutvikle samarbeidet mellom alle partene i tiden som kommer.

- For meg og klubbene som har jobbet tett med Altibox i tre år er jeg utrolig glad og stolt av at vi får fortsette det gode arbeidet vi sammen har startet de neste årene. Altibox har tilført oss mye allerede og jeg gleder meg til fortsettelsen, sier kommersiell leder i Norsk Toppfotball, Pål Breen.