Hopp til hovedinnholdet

Norges mest fornøyde tv- og bredbåndskunder

Norsk Kundebarometer har i år igjen spurt nordmenn hvilken tv- og internettleverandør de er mest fornøyde med, og Altibox-partnerskapet tok seieren for både tv og bredbånd.

11. mai 2022

Norsk Kundebarometer måler tilfredshet og lojalitet, både for tv og bredbånd. Altibox mottar 74,1 tilfredshetspoeng og 82,1 lojalitetspoeng av 100 mulige for bredbånd. For tv-distribusjon er tallene våre 70,6 tilfredshetspoeng og 80,7 lojalitetspoeng.

Nysgjerrig på Altibox sine resultater i andre tester og undersøkelser? Sjekk her.

Seier med bismak

Vi kan ikke feire seieren uten å sørge bittelitt over at bransjen vår totalt sett ligger for langt nede på listen. Teknologi kan være komplisert, og ting går ikke alltid knirkefritt. Likevel skulle vi ønske at vi kunne klatre enda lenger opp på listene for tilfredshet.

I tillegg er vi uten distribusjonsavtale med TV 2 for øyeblikket, og det er sikkert mange av dere som savner tv-innholdet deres.

Vi tar ydmykt imot førsteplassen, men tenker ærlig talt at det ikke er godt nok. Så vi bretter opp ermene; neste år vil vi ikke bare ha Norges mest fornøyde kunder, men gjøre alt vi kan for langt mer tilfredse kunder i tillegg.

Tusen takk

En liten bismak til tross, vi er supertakknemlige for tilliten dere viser oss.

Denne seieren deler vi med alle våre fantastiske partnere som sørger for at folk i hele Norge får tilgang på Altibox-produkter.

Les mer om Altibox TV her, og internett fra Altibox her.

NKB-2022-outline

Om undersøkelsen

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. I over tjue år har de målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.