Tidenes vekst
Altibox var først ute med fiberbredbånd til privatmarkedet i Norge, og i 2002 satte vi oss et mål om å ha 28.000 fiberkunder innen 2017. Målet ble kraftig slått; i 2017 passerte vi 500.000 oppkoblede kunder. Den kritikerroste tv-løsningen til Altibox har sammen med en solid og stabil nykundevekst i partnerskapet for bredbånd gitt høy organisk kundevekst.
Ifølge det uavhengige analysebyrået EPSI har Altibox-partnerskapet i en årrekke hatt de mest fornøyde og lojale kundene.
Organisasjonen Fiber-to-the-home Europe utropte i 2012 Altibox til Europas beste fiberoperatør. Vi satset riktig i 2002, da vi fastla prinsippet om at flest mulig nordmenn skal ha sin egen fiberkabel helt inn i veggen. Dette for at kundene til skal være helt sikre på at de har mer enn nok båndbredde til å dekke både dagens og morgendagens behov.
Det beste produktet skapes lokalt
Infrastruktur, kundekapasitet og kvalitetsprodukter er avgjørende for Altibox sin suksess med fiber. Mange av våre leverandører i ulike deler av landet er kraftselskaper. De har flere tiårs erfaring med å bygge infrastruktur og har solide rutiner for å håndtere store kundemasser over tid. Derfor er lokalkunnskap og lokal tilstedeværelse en annen suksessfaktor for Altibox-partnerskapet.
Samfunnsbyggeren
Når Altibox-partnerskapet bygger ut Norge, enten det er med fiber- eller 5G-teknologi, er det ikke bare selve teknologien vi bygger. Vi bygger også muligheter for at både mennesker og bedrifter kan delta i den digitale tidsalderen, uansett hvor de bor.
Altibox Fiberbredbånd åpner en verden av muligheter for de som bruker det - på godt og vondt. Dette fører med seg et ansvar som vi tar på alvor, og derfor engasjerer vi oss i kampen mot netthets. Vi skal bidra til å skape en bedre digital hverdag for alle.
Høydepunkter i Altibox-historien:
2004: Standardhastighet på 4 Mbps opp og ned.
2005: Lansering av filmleie på TV-dekoderen.
2007: Første hjemmesentral med innebygget trådløs ruter.
2008: Lansering av PVR-dekoder med spoling og opptak.
2009: Lansering av unik komplett fotballpakke.
2011: Med appen TV Overalt blir Altibox først i Norge til å tilby en pakke med TV-kanaler på smarttelefon,nettbrett og datamaskin.
2014: De fleste TV-kanalene kan vises i appen - med mulighet til å spole tre timer tilbake når man logger inn.
2014: Lansering av filmleie via appen TV Overalt.
2015: Det blir mulig å kjøpe og laste ned filmene på mobil og nettbrett.
2017: Lansering av Nye Altibox TV, som fikk 100.000 kunder på de første åtte månedene. Ble fulgt opp av den nye appen Altibox.
2018: Altibox tilbyr 1000/1000 Mpbs. Et flertall av kundene er fortsatt på båndbreddene 300/300 og 500/500 Mbps.
2019: Altibox blir kåret til bredbåndsleverandøren med høyest kundetilfredshet for tiende år på rad.
2020: En rekke nye strømmetjenester, som TV 2 Sumo og Amazon Prime Video integreres i tv-tilbudet slik at kundene enklere får tilgang til enda mer underholdning.
2021: Valgfrihet blir viktigere og viktigere, og kundene kan nå bruke poengene sine på enda mer innhold, blant annet Netflix og Viaplay. En ny tv- og strømmeboks blir også lansert, og vi noterer 12 år på rad med Norges mest fornøyde kunder.