Spørsmål & svar

Spørsmål og svar - Altibox Loop

Generelt

Altibox Loop krever en iPhone, iPod Touch (generasjon 2, 3 eller 4) eller iPad med iOS 4.3 eller senere. Altibox Loop for Android krever en mobiltelefon med Android 2.2 eller nyere. Loop er ikke tilpasset nettbrett med Android.

Det er inntil videre blokkert for bruk utenfor WiFi.

Ja, når du ringer et nødnummer fra Loop, vil anropet automatisk gå ut på det vanlige mobilnettet. Merk at hvis du mangler mobildekning fra din operatør, mangler SIM-kort eller mangler penger på kontantkortet, er det kun samtaler til 112 som vil slippe gjennom, forutsatt at det finnes en annen mobildekning der du befinner deg.

Ja, Loop fungerer med headset. Imidlertid er det ikke mulig å benytte eventuelle headset-knapper for å styre volum og besvare/avslutte-samtale.

På Android: Gå til "Innstillinger / settings" -> "Kontoer / accounts", trykk og hold på nummeret du vil benytte for utgående samtaler. Velg "Sett som primærkonto / Set as Primary Account".

På iPhone/iPad: klikk på ikonet for utgående konto og velg telefonnummer.

Du kan ikke ringe til samme nummer som det nummeret du ringer fra. Har du to telefonnummer tilknyttet Loop eller din hjemmetelefon, kan du ringe mellom disse to numrene.

Dette må aktiveres også i Loop. Gå til 'Settings' og deretter til 'Preferences" og skru på dette.

Loop trekker en del strøm når applikasjonen kjører. Man kan omgå dette ved å lukke applikasjonen helt mellom bruk.

Det du prøver å oppnå lar seg ikke gjennomføre. Du kan kun bruke én enhet sammen med din Loop-brukeridentitet.

Dette er en sikkerhetsanordning på iOS og Android. Altibox kan ikke omgå denne.

Dette kan skyldes forstyrrelser for det trådløse nettverket. Oppsøk bedre dekning unna kilder som forstyrrer (mikrobølgeovn, installasjoner med sterke strømkilder, m.v.)

Har du aktivert "løft for å snakke" under innstillingene til "Siri", vil "Siri" aktiveres når du løfter telefonen til øret. For å unngå dette bør du deaktivere valget "løft for å snakke".

Hvis du har valgt å starte opptak av en samtale, vil dette opptaket lagres i anropshistorikken. Alle samtaler hvor det finnes et opptak, er markert med et rødt opptakssymbol.

For å ringe med video må begge parter benytte Altibox Loop. Merk at iPhone 3GS og eldre, iPad 1 og noen Android enheter ikke støtter video.

En videosamtale kan startes på flere måter:

På iPhone (to metoder)
- under en aktiv samtale, trykk "more" og velg "add video"

- i kontaktlisten eller samtaleloggen, trykk på et telefonnummer og velg "video"

På iPad (to metoder)
- under en aktiv samtale, trykk "video"
- i kontaktlisten eller samtaleloggen, trykk på et telefonnummer og velg "video"

På Android
- trykk på symbolet for video under en aktiv samtale, eller når du trykker på et telefonnummer i kontaktlisten eller samtaleloggen.

Videosamtale er kun mulig når begge parter benytter Loop på en enhet som støtter dette; iPhone 4 eller nyere, iPad 2 eller nyere og de fleste Android telefoner.

Dette er en feil vi jobber med å rette. En midlertidig løsning er å fjerne video (menyknapp -> Remove Video) og starte den igjen på vanlig måte.

Dersom du opplever dette med Loop på en Apple-enhet med iOS 7, så sjekk om Loop har tilgang til mikrofonen. Gjør følgende:

  1. Gå til Innstillinger -> Personvern-> Mikrofon
  2. Finn oppføringen Loop
  3. Flytt knappen mot høyre slik at den blir grønn

Dersom du opplever dette med andre enheter eller eldre versjoner av iOS, skru din enhet helt av og så på igjen. Hvis relevant undersøk om problemet er tilstede ved vanlige mobilsamtaler. Kontakt kundesenter hos din Altibox-leverandør om problemet vedvarer.

iOS
For å stenge Loop app'en fullstendig på iPhone, iPad og iPod:

  1. Dobbelklikk på Hjem-knappen.
  2. Skyv opp vinduet med Loop, Loop app'en stenges da helt.
  3. Klikk på Hjem-knappen.

Android
På Android trykker man Meny-knappen, og velger "Exit".

Det er ikke mulig å endre på dette. Tekst på norsk kan komme i nyere versjoner av app'en.

Altibox Loop følger samme ringepriser som om du ringer med din fastelefon fra hjemmet. Det betyr i praksis at du ringer med gratis nordentakst til alle fasttelefoner i hele Norden* uavhengig av hvor i verden du befinner deg. Klikk her for Altibox ringepriser.

* Gjelder kunder som har fiberbredbånd, tv og hjemmetelefon, eller kunder som har Altibox Fiberbredbånd 75/75 eller høyere. Gjelder inntil en time pr. samtale, ekskludert spesialnummer.

 

Hvis du krysset av for «Auto Login/Remember Me» når du logget inn, må du logge ut for å logge på som en annen bruker. Dette gjør du under Settings -> Preferences -> Logout.

Ditt brukernavn og passord er det samme som du logger på Mine Sider på din Altibox-leverandørs webside. Naviger til din leverandørs webside for å få ytterligere hjelp, eller klikk her for å få nytt passord.

Du kan benytte begge dine telefonnummer sammen med Loop. Det andre telefonnummeret prises som en ny instans av Loop. For å bestille Loop for ditt andre telefonnummer gjennomfører du bestillingsrutinen på web en gang til, og velger her det andre nummeret. Under kontoinnstillinger inne i app'en kan du velge hvilket telefonnummer du vil benytte for utgående samtaler.