Spørsmål & svar

Spørsmål og svar - Altibox TV Overalt

Generelt

Altibox Tv Overalt forutsetter at du har Altibox TV-basispakke og internett fra din Altibox leverandør. Abonnerer du på TV-basis får du tilgang til Se TV og Film og Serier.

Har du disse produktene fra din Altibox-leverandør så kan du logge inn her for å aktivere/bestille Altibox Tv Overalt. Du bruker her brukernavn og selvvalgt passord for å logge inn.

Har du ikke brukernavn og selvvalgt passord så kan det opprettes ved å klikke her: Opprette brukernavn og passord Brukernavnet og passordet som opprettes kan også brukes som innlogging på andre Altibox-tjenester som "Mine sider", PVR-styring eller for å bestille enkelte tjenester hos din Altibox leverandør.

NB! Registrert brukernavn må alltid være en e-postadresse.

Altibox Tv Overalt finner du her: altibox.no/tvoveralt

Enkelte kanaler er ikke tilgjengelige på grunn av rettighetsbegrensninger hos noen distributører.
Altibox arbeider kontinuerlig med å forbedre din TV-opplevelse.

Altibox TV Overalt gir deg muligheten til å se en rekke TV-kanaler og tilgang til filmleie via PC/Mac innenfor ditt eget hjem.

Enkelte kanaler er ikke tilgjengelige på grunn av rettighetsbegrensninger hos noen distributører.

Altibox arbeider kontinuerlig med å forbedre din TV-opplevelse.

Altibox TV Overalt kan benyttes av to brukere i ditt kundeforhold samtidig.

Altibox TV Overalt kan kun benyttes av to brukere i ditt kundeforhold samtidig.

For å kunne benytte Altibox TV Overalt må man ha internettlinje og TV-basispakke fra Altibox. For å opp kanaler på Altibox TV Overalt må du være tilkoblet ditt eget hjemmenettverk og din egen internettforbindelse levert fra din leverandør av Altibox.

NB! Sjekk at du ikke benytter naboens trådløse nettverk eller er tilkoblet internett via en annen internett-leverandør, eksempelvis via 3G eller andre forbindelser.

For å benytte TV Overalt, må iOS enheten støtte og ha operativsystem 7.1 eller nyere innstallert. Vi anbefaler å holde iOS oppdatert for å sikre en god opplevelse på Altibox TV Overalt.

For å benytte TV Overalt, må Android enheten støtte og ha operativsystem 4.1 eller nyere installert. Vi anbefaler å holde din Android enhet oppdatert for å sikre en god opplevelse på Altibox TV Overalt.

For å kunne logge inn og ta i bruk Altibox TV Overalt logger du inn med e-postadresse og selvvalgt passord ved å klikke her

Har du ikke brukernavn og selvvalgt passord så kan det opprettes ved å klikke her: Opprette brukernavn og passord Brukernavnet og passordet som opprettes kan også brukes som innlogging på andre Altibox-tjenester som "Mine sider", PVR-styring eller for å bestille enkelte tjenester hos din Altibox leverandør.

NB! Registrert brukernavn må alltid være en e-postadresse. Opprette brukernavn og passord.

Altibox TV Overalt finner du her: altibox.no/tvoveralt

Generelle vilkår for Altibox finner du her.

Altibox TV Overalt benytter en teknologi som heter smoothstreaming for vise TV og/eller filmsignaler. Dette betyr at den bruker tilgjengelig datakraft på datamaskinen, pluss kapasiteten på den internettlinjen du sitter på for å beregne hvor godt signalet ditt skal være.

Dersom datamaskinen eller internettforbindelsen din brukes til mange andre ting samtidig som du bruker Altibox TV Overalt, vil dette kunne gå ut over kvaliteten.

Hastigheten din kan du måle på http://speedometer.altibox.no/

I noen tilfeller kan innloggingen gi deg feilmeldingen.

I disse tilfellene kan det være lurt å prøve på nytt eller starte nettleseren på ny og/eller i tillegg fjerne eventuell nettleser historikk før prøver å logge inn på nytt.

Hvis det fremdeles kommer rare feil ved innlogging og man ikke får benyttet tjenesten så må man ta kontakt med kundesenteret hos dine Altibox leverandør.

Ja, ved bruk av Altibox TV Overalt utenfor hjemmet/hustanden må man være innlogget for å få tilgang til tv-kanalene og annet innhold.

Altibox TV Overalt kan benyttes av 2 brukere pr. kundenummer/husstand samtidig. Det vil si at 2 tv-strømmer kan benyttes og ved bruk av en tredje vil tv-strømmen til bruker nr 1 stoppet og vil få meldingen "Husstanden har tatt mer enn 2 visninger i bruk. Visningen din ble derfor stoppet."

Maks 1 av strømmene som er tilgjengelige kan benyttes utenfor hjemmet.

TV-kanaler på TV Overalt app-en

Innenfor hjemmet:
Innenfor hjemmet får du tilgang til alle kanalene i TV Basis-pakken i tillegg til filmer og serier «on demand» enten til leie eller kjøp med nedlasting slik at du kan ta det med deg overalt og se når du vil. Du har tilgang til 2 samtidige strømmer innenfor hjemmet.

Utenfor hjemmet:
Utenfor hjemmet har du tilgang til følgende kanaler, samt filmer og serier «on demand» enten til leie eller kjøp med nedlasting slik at du kan ta det med deg overalt og se når du vil. Vi kommer også til å fortsette å utvikle TV Overalt tilbudet videre. Du har tilgang til 1 strøm utenfor hjemmet.

Tilgjengelig utenfor hjemmet:
NRK1, NRK2, NRK3/Super, TV 4, SVT1, SVT2, BBC Brit, BBC Earth, FOX, National Geographic Channel, Disney Channel, Disney XD, TNT, CNN, Cartoon Network, Boomerang, TV Haugaland, TV Vestfold, TV Vest, TV Agder, TV Telemark, NRK Tegnspråk, NRK Rogaland 24.

Altibox jobber hele tiden med å utvikle TV-produktet og TV Overalt for å sikre deg den beste opplevelsen. For å kunne inkludere flere kanaler i TV Overalt utenfor hjemmet er vi avhengig av å få på plass gode rettighetsavtaler med kanalene/kringkasterne som ikke fører til uforholdsmessige prisøkninger. Dette jobber vi for hele tiden, men vi vet ikke akkurat når flere kanaler kan inkluderes.

Enkelte kanaler er ikke tilgjengelige i Altibox TV Overalt på grunn av rettighetsbegrensninger hos noen kanaleiere.

Altibox TV Overalt kan benyttes av 2 brukere per husstand samtidig. Det vil si at 2 tv-strømmer kan benyttes, ved start av en tredje strøm vil brukeren ikke få mulighet til dette. Den tredje brukeren vil få informasjon om at en av de pågående visningene må avsluttes før bruker kan se ønsket tv-strøm.

Maks 1 av strømmene som er tilgjengelige kan benyttes utenfor hjemmet. Hvis brukeren benytter en strøm utenfor hjemmet, er det én igjen som kun kan brukes på hjemmenettverket.

Muligheten for tilbakespoling på gitte kanaler er midlertidig fjernet grunnet rettighetsutfordringer.
Dette gjelder følgende kanaler: NRK1, NRK2, NRK3, SVT1, SVT2 og Svensk TV4. Øvrige tilgjengelige tv-kanaler i TV Overalt kan spoles 3 timer tilbake.

Altibox TV Overalt krever at du har en rask og stabil trådløs forbindelse. Dersom du for eksempel ikke har foretatt en omstart av ruteren din på en stund, vil vi anbefale at du gjør dette og prøver igjen. Husk at mange samtidige tilkoblinger begrenser båndbredden på din trådløse ruter.

Ta kontakt med din lokale Altibox-leverandør. Du finner en oversikt over leverandørene på våre hjemmesider.

Filmleie på TV Overalt app-en

For å få tilgang til den nyeste funksjonaliteten, må du oppdatere appen til nyeste versjon.

For å se film må du ha TV Overalt appen, som du laster ned gratis fra App Store. Du kan leie filmen via nettleseren på din mobile enhet på http://altibox.no/tvoveralt, eller via filmleietjenesten på dekoderen din. Da blir filmen tilgjengelig via ‘Mitt innhold' og du kan se den på din Apple-enhet i leieperioden.

Vi er pålagt å kryptere filmene. Nettleseren på mobil og nettbrett er dessverre ikke i stand til å dekryptere disse (enda) – derfor må filmer per i dag spilles av i appen.

Sjekk om du har følgende:


a. Dårlig trådløs forbindelse? http://speedometer.altibox.no/


b. Gammel iPad / Android enhet eller operativsystem?

Ja, du finner filmen igjen under ‘Mitt innhold'. Og så lenge du er tilkoblet internett så kan du se filmen hvor du vil i Norge. For å slippe ekstra kostnader som kan påløpe ved å se filmen via mobilnett (3G, 4G), anbefaler vi at du ser filmen via trådløst bredbåndsnett.

Du kan verken leie, eller se filmen dessverre. Vi har kun rettigheter til å leie ut film som skal ses innenfor Norges grenser.

Kjøpefilmer kan man ta med seg om man først kjøper og så laster ned til den enheten man skal ta med seg på ferie. Kjøpt innhold som ligger på enheten kan sees på ferie i utlandet.

Dette er avhengig av våre leverandører. Det kan maks avspilles film på 2 enheter samtidig, men noen leverandører tillater kun 1 avspilling om gangen.

Nei, foreløpig kan kun TV dekoder avspille HD (720p) og 3D. For å se 3D må du ha et 3D TV.

Dessverre ikke, men du kan leie dem via appen og se dem via TV dekoderen. 3D filmer kan ikke ses på appen.

Ja, så lenge du er innenfor Norges grenser, så kan du se filmen på appen.

Hvis du har Android så kan du både leie filmer og se dem med appen. Hvis du har iPad, iPhone eller iPod, så må du leie filmene på www.altibox.no/tvoveralt, og se dem på appen.

Ja, du må hente seneste versjon fra Apple App store eller Google Play.

Ja, dette gjøres under ‘Innstillinger' på appen. Da vil det kreves passord for å leie utover den satte aldersgrensen.

Ja, du må oppgi ditt passord for å leie film via Altibox TV Overalt appen. Du kan velge å slå av dette via «Innstillinger».

Nei, filmene vil kun være tilgjengelige når du er på nett og når du oppholder deg i Norge.

48 timer fra leietidspunktet.

Automatisk tilgang hjemme på TV Overalt app-en

Nei, når du er hjemme vil du automatisk få tilgang, slik at du kan se TV-kanaler og aktive leide filmer. Hvis du vil leie filmer og serier, så må du bekrefte med brukernavn og passord.

Kun hvis de har tilgang til ditt trådløse nettverk. Da vil de kunne se TV og se aktive leide filmer og serier, men ikke leie flere filmer og serier. For å foreta en handel kreves brukernavn og passord.

Det er ditt ansvar at nettverket er sikret. Vi anbefaler at du bruker en ruter med WPA2 kryptering. Ofte er rutere levert med ferdig kryptering – se eventuelt ruterens underside for nettverksnøkkel. Hvis ditt nettverk er åpent, så kan alle med TV Overalt appen bruke ditt kundeforhold for å se TV. Filmleie krever brukernavn og passord i tillegg, men hvis filmen er leid, kan alle se filmen.

Ja, når du er hjemme kan du se leide filmer uten å gi brukernavn og passord.

TV-Guiden på TV Overalt app-en

Hvis du er hjemme, eller du har logget inn når du er ute, trykk på programmet du ønsker å ta opp. Nå kommer det frem en opptaksdialog hvor du velger hvilken dekoder du ønsker å sette opptaket på.

Ja, men som standard viser den kun de kanaler du har mulighet for å se med appen.

Chromecast på TV Overalt app-en

Ja, alle TV-kanaler i TV Overalt pakken din kan vises på storskjerm via Chromecast. Når du har installert Chromecast vil det komme et lite ikon øverst til høyre i TV Overalt appen, og derfra kan du overføre TV-bildet i god kvalitet fra appen.

Nei, dessverre ikke foreløpig, men vi jobber med saken. TV kanaler kan overføres med Chromecast.

Nei, vi støtter kun iOS og Android.

I utgangspunktet virker Chromecast bare hjemme, men hvis du har Altibox Internett og TV på hytta, så vil det fungere fint! Lokale kanaler kan du Chromecaste uansett hvor du er i Norge, og hvis du har trådløst nett.

Altibox TV Overalt på PC og Mac

Dette har vært tilfelle for endel Mac-brukere. Løsningen er å resinntallere Silverlight for Mac og/eller passe på innstallere siste versjon av Silverlight for Mac.

For mer informasjon om hvordan man innstallerer og/eller avinnstallerer Silverlight se her http://www.microsoft.com/getsilverlight

Sjekk at du har siste versjon og prøv å avinnstallere denne eller innstaller siste versjon på din datamaskin.

For mer informasjon om hvordan man innstallerer og/eller avinnstallerer Silverlight se her http://www.microsoft.com/getsilverlight

For å benytte TV Overalt på PC eller Mac må man ha installert Microsoft Internet Explorer 9, Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari. Hold nettleseren oppdatert for å sikre at TV Overalt virker optimalt på din PC/Mac.

Dette har oppstått på flere maskiner som kjører nyeste versjon av Firefox, og det virker som det har en sammenheng med mediaspilleren Silverlight som benyttes til å vise TV-signaler og filmer i samspill med Firefox.

En mulig løsning er å benytte en annen nettleser og deretter huske valget om at man ønsker å gå i fullskjerm med chill.altibox.no, deretter når man går inn i Firefox igjen så vil det fungere.