Hakking og feil på tv-bildet

Kundeservice TV TV-bildet Hakker/fryser TV-bildet?

Hakker eller fryser TV-bildet fra Altibox?

Dårlig oppløsning, hakking eller fullstendig frys av TV-bildet kan være resultat av nettverksproblemer. Prøv disse tipsene for å få godt TV-bilde igjen:

 

Tips! Enkelte Q22-dekodere har dårlig feste i nettverkskontakten. Prøv å feste kabelen med en teipbit hvis den sitter løst.

1. Sjekk driftsmeldinger på Mine sider

Ved linjebrudd og problemer på nettverksutstyr utenfor hjemmet ditt, vil du få se en driftsmelding hvis du logger inn på Mine sider. Ved feil må du vente på retting før du får et normalt TV-bilde.

2. Start TV-utstyret på nytt

Prøv først en omstart av dekoder via fjernkontrollen, deretter kan du forsøke å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen.

Neste steg er å gjøre en omstart av hjemmesentralen ved å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette den inn igjen.

 

3. Tilbakestilling av hjemmesentral

Tilbakestill hjemmesentralen for å rense minnet og oppdatere programvare automatisk. Du beholder egne innstillinger.

Trykk og hold inne reset-knappen på hjemmesentralen i cirka ti sekunder ved hjelp av en spiss gjenstand.

 

4. Krysskoble dekodere for å sjekke kablene

Hvis du har to sett med dekodere og TV-er i huset, og bare den ene ikke virker, kan du bytte dem om og sjekke at det ikke er kablene det er noe galt med.

5. Virker internett i huset ditt?

Sjekk om du har internett på en laptop, en mobil eller et nettbrett som er koblet til hjemmenettverket. Hvis du ikke får signal, restarter du alt utstyr. Sjekk Kundeservice-sidene for internett hvis du trenger mer hjelp.

Relaterte problemstillinger