Hopp til hovedinnholdet

Foto: Tekna / Kundeservicedagene

Altibox er nok en gang best på kundeservice 🥳

'God veiledning, enestående serviceinnstilling og god forståelse.' Altibox har blitt stemt frem som det beste på kundeservice i både tv-- og bredbåndsverdenen i Norge, ifølge den største undersøkelsen av sitt slag i Norge.

22. mai 2025

— Det betyr utrolig mye for oss at kundene våre setter pris på det vi gjør. Vi er takknemlige for tilliten deres og stolt av innsatsen til våre dyktige medarbeidere og Altibox-partnere. Denne prisen motiverer oss til å gi alt for å fortsette å levere gode opplevelser, sier Shiraz Abid, direktør for privatmarkedet i Altibox. 

Best på kundeservice i Norge

KSIndeks spør årlig 20 000 personer om deres erfaringer med kundeservice hos sine leverandører. De som blir spurt, blir bedt om å vurdere serviceinnstilling, ventetid, hjelp til løsning og mye mer.Vi er ledende både når det gjelder internett og tv-tjenester. 

— Våre kundeservicemedarbeidere fortjener virkelig denne prisen. De står på hver eneste dag for å hjelpe kundene våre – det er rett og slett imponerende, sier Abid.

Gir god veiledning og informasjon

Ifølge juryen har forventningene til stabilt og raskt nett i hvert fall ikke blitt lavere det siste året, og det samme gjelder forventningene til kundeservice. Det var derfor ekstra stas når Altibox går til topps igjen. 

– Årets vinner er svært god på å gi informasjon og veiledning til kundene. De leverer også hjelpen med en enestående serviceinnstilling og viser god forståelse for saken. Dette skaper høy tillit hos kundene og bidrar til at de vinner årets pris innenfor bredbånd-kategorien, sa Josef Nalbant, Strategic Service Specialist i Salesforce, om Altibox under premieutdelingen. 

Stor konkurranse om første plassen

Topp tre i klassen for bredbånd var Telenor, NextGenTel og Altibox. Mens i tv-klassen var det RiksTV og TV 2 Play som var nominert sammen med Altibox. 

– Om vinneren i tv-klassen sier kundene at serviceinnstillingen de ble møtt med var enestående og at både løsningen på problemet deres og informasjonen de fikk var svært god. Dette gir fornøyde kunder, fortalte Silje Abrahamsen fra LeadDesk, om Altibox. 

Les mer om Altibox TV her, og internett fra Altibox her.

Les mer om Altibox sine resultater i andre tester og undersøkelser.

Om undersøkelsen

KSIndeks er Norges største undersøkelse av kundeservice i bransjene bank, forsikring, telefoni, bredbånd, strøm, tv, reise og offentlige virksomheter. Det er ingen jury, men kundene til virksomhetene som selv gir tilbakemeldinger om sin opplevelse. CustomerTrends står bak undersøkelsen.