Oppdatert informasjon om TV 2 hos Altibox

Siste nytt om TV 2-situasjonen

Denne siden vil til enhver tid være oppdatert med nyeste informasjon.
Siden ble sist oppdatert 30.09.2022

Vi er lei for det

Kunder med Altibox TV har nå svart skjerm der de er vant med å finne TV 2 sine kanaler. Her finner du de siste oppdateringene, og lengst ned på sida kan du se svar på de vanligste spørsmålene fra både privatkunder og kunder i boligselskap.

OBS! Våre kundesentre har ikke mer informasjon enn det som legges ut her.

Oppdatering 30.9.: Forhandlinger tar jammen tid!

Vi visste at forhandlingen kom til å bli kompleks, med mange ønsker og behov fra alle parter. Dette har likevel pågått lenger enn vi hadde trodd selv, og derfor forstår vi godt at mange av dere er utålmodige. Vi kan forsikre dere om at forhandlingene virkelig har topp prioritet hos begge parter, og kjører i full hastighet.

Det går heldigvis framover, og vi håper og tror på en løsning.

Oppdatering 5.9.: Et lite livstegn selv om vi ikke har noen store nyheter: forhandlingene med TV 2 pågår for fullt, og selv om det er krevende å finne en modell som både dere, vi og TV 2 lever greit med, håper vi fortsatt på en løsning.

Oppdatering 15.8.: Gode nyheter - kanskje

Det er ikke godt å si; utfallet vet ingen. Men TV 2 og vi har gjenopptatt forhandlingene.

I media kan ting lett fremstå litt svart-hvitt. De av dere som savner TV 2 fortjener likevel at vi utforsker om det finnes et grått område mellom det svarte og det hvite. At vi snur hver stein for å lete etter en samarbeidsmodell som kan fungere for begge parter. Og det gjør vi altså nå.

Vi har sagt at vi skal informere om enhver utvikling i saken – så selv om vi ikke aner utfallet, og ikke kan love noe som helst, ville vi gi beskjed: vi er i dialog, og vi gjør det vi kan for å finne en løsning.

Du vil høre fra oss igjen så snart vi har noe nytt å melde. I mellomtiden kan du fortsatt benytte ekstrapoengene til å få sett noen av høstens serienyheter: altibox.no/velg


Oppdatering 27.6.
: Noen av dere river dere kanskje i håret over at Tour de France begynner på fredag - og uten at Altibox kan vise TV 2s innhold? Da kan det være greit å vite at hele Tour de France kan ses på Eurosport, som du velger inn her for bare 15 poeng.

Med det vil vi ønske god sommer, og minne om at vi snart lanserer en rekke Viaplay-pakker - om du er av Premier League-typen!

Ja, og så vil vi selvsagt informere dere om det blir en utvikling i TV 2-situasjonen i løpet av sommeren.

Oppdatering 26.5.: For å holde det vi har lovet, å holde dere oppdatert på alt som berører TV 2-situasjonen vår, vil vi informere om at kommunikasjonssjefene våre (les: vår egen og TV 2 sin) har satt ord på noen tanker og meninger i kronikker de siste par dagene. Sarah C. J. Willand hadde en kronikk i VG i går, som vår egen Andreas Veggeland svarte på i dag. Her kan du se Andreas sin kronikk, og Sarah C. J. Willand sin er lenket til nederst på sida.

Oppdatering 19.5.: Det er dessverre fortsatt ingen forhandlinger mellom oss og TV 2.

Nå har vi passert midten av mai, og de av dere som har valgt 100 kroner i rabatt som kompensasjon, har sikkert sett at april-rabatten kom på mai-fakturaen. På samme måte vil mai-rabatten komme på juni-fakturaen.

Valgte du heller 50 ekstrapoeng? Da håper vi du bruker dem flittig til å bytte innhold ut og inn på Mine sider, og oppdage masse ny underholdning. Men OBS! Akkurat denne helga må du gjøre endringene du ønsker innen fredag kl. 16 pga. vedlikehold på sidene!

Oppdatering 21.4.: Vi har dessverre ikke noe nytt å melde, og vil derfor pause de jevnlige oppdateringene på denne siden.

Hvis TV 2 ønsker å gjenoppta forhandlingene, står vi klare for å finne gode løsninger på vegne av alle tv-kunder. I så fall vil vi gi dere beskjed med én gang. Enn så lenge får vi bare vente alle sammen.

Til de av dere som ennå ikke har benyttet kompensasjonen: Nye og fine underholdningsoppdagelser venter i det store utvalget kanaler og strømmetjenester du kan velge å bruke ekstrapoengene dine på. Les mer på https://www.altibox.no/privat/tv/streaming.

PS: For å unngå usikkerhet: Dersom denne situasjonen varer inn i mai, vil tilbudet om 50 ekstrapoeng forlenges. Det vil fortsatt også være mulig å heller velge en rabatt på 100 kroner per måned.

Oppdatering 12.4.: Det er påske, og det blir, dessverre for de som savner dem, en påske uten TV 2-kanalene på Altibox TV.

Noen synes det er helt greit, mens andre er lei av denne situasjonen, så la oss forklare hvorfor det er sånn:

TV 2 sendte oss et tilbud i mars, som vi besvarte. Deretter ønsket de ikke å forhandle videre om å finne en løsning som kan fungere for alle parter. Med mindre den situasjonen endrer seg, er det dessverre lite vi kan gjøre.

Og hvorfor vi ikke kan akseptere den ene modellen TV 2 har foreslått, er også kjent: Vi syns det er urettferdig at alle kunder må betale mye ekstra for å få alle TV 2s kanaler og strømmetjenester automatisk inkludert. Vi ønsker at de som VIL ha disse tjenestene, kan velge dem inn. Og vi har troen på at TV 2 kan skape et tiltrekkende produkt som gjør at mange med Altibox TV vil gjøre nettopp det.

Vi har alltid vært tydelige på at vi ønsker å forhandle om en ny avtale, og foreslo også å forlenge tidligere avtale for at dere kunne ha tilgang til kanalene mens vi forhandlet. Men så lenge TV 2 ikke ønsker et samarbeid, kan vi gjøre lite annet enn å håpe at de vil komme tilbake til forhandlingsbordet over påsken. Samtidig ønsker vi både dem og dere en riktig god påske.

PS: For å unngå usikkerhet hos dere, kan vi allerede nå avklare at dersom denne situasjonen varer inn i mai, vil tilbudet om 50 ekstrapoeng forlenges. Det vil fortsatt også være mulig å heller velge en rabatt på 100 kroner per måned.

 

Oppdatering 6.4.: Vi har lovet å holde dere oppdatert om situasjonen, men faktum er at det ikke har skjedd noe siden lederen vår 31. mars foreslo til TV 2 å forlenge den eksisterende avtalen mens vi prøver å bli enige om en modell som alle parter kan si seg fornøyd med.

Det siste vi hørte fra TV 2 var da de trakk seg fra samarbeidet 24. mars. Det trengs to parter for å forhandle, og det ser dessverre ikke ut til at TV 2 ønsker å prøve å finne en løsning på denne situasjonen enda.

Noen av dere lurer på hvorfor vi ikke bare godtar modellen som TV 2 tilbyr oss. Grunnen er at en slik avtale ville gitt dere mye høyere priser, og mindre valgfrihet ettersom mer TV 2-innhold ville vært fast innhold for alle.

Vi er lei oss for denne situasjonen, men er glade for støtten vi har fått fra mange i leserinnlegg, kommentarfelt og i direkte kontakt med oss. Det virker som om de fleste av dere setter pris på tilbudet om 50 ekstra poeng eller 100 kroner i rabatt som et alternativ til TV 2s kanaler og strømmetjenester.
Så har vi stor forståelse for at noen også savner TV 2, og håper derfor at TV 2 snart vil se på løsninger sammen med oss.

 

Oppdatering 6.4.: Siden TV 2-kanalene uansett er utilgjengelige akkurat nå, velger vi å flytte TV 2 ned i kanallisten, og samtidig fjerne alle andre TV 2-kanaler fra dekoder. Alle som har valgt inn TV 2 Sport 1&2 (15 poeng) eller TV 2 Sport 2 (2 poeng) får nå automatisk frigjort disse poengene, og kan bruke de på annet innhold.

Oppdatering 4.4.: Vi opplever at noen tv-kunder har problemer med å få valgt inn strømmetjenestene Viaplay og HBO Max. I mange tilfeller er det en bekreftelses-e-post som har endt opp i spam/søppelpost, så vi ber dere sjekke der først. Du finner også svar på flere spørsmål rundt dette på denne siden om å velge innhold i tv-portalen.

Oppdatering 2.4.: Det er tidvis høy trafikk på Mine sider, og det kan føre til treg lastetid eller at du får en feilmelding. Systemet er ikke lagt opp til at veldig, veldig mange besøker siden samtidig. Så - hvis du støter på problemer, og det ikke haster å gjøre endringer, kan du kanskje prøve igjen senere? Da blir det litt lettere for de som desperat prøver å endre før fotballkampen begynner eller pizzaen blir klar. Vi gjør samtidig oppmerksom på at du hvis du vil endre fra ekstrapoeng til kronesrabatt, vil rabatten gjelde for hele april uansett aktiveringstidspunkt.

Kompensasjon til tv-kunder​

Så lenge vi ikke trenger å betale noen faktura fra TV 2, vil vi dele ut det vi sparer til kundene som nå blir skadelidende. Har du Altibox TV-abonnement, skal du ha fått en e-post om dette - gitt at vi har e-postadressen din. Om du ikke finner e-post, bør du sjekke søppel-/spamfilteret. ​Ligger det ikke noe der, kan du besøke Mine sider på altibox.no for mer info.

Kort oppsummert får alle med Altibox TV 50 ekstrapoeng som kan brukes på ‘Velg ditt tv-innhold’ på Mine sider fra 1. april.

Om dette ikke gir deg det du ønsker, kan du, hvis du får faktura på Altibox TV fra en av våre partnere, velge å få en månedsrabatt på 100 kroner i stedet. Denne blir trukket fra påfølgende måneds faktura, og vil gjelde for hele måneden uansett når i måneden du aktiverer den.

Bor du i borettslag eller sameie og har Altibox TV dekket av fellesutgiftene, vil du ikke kunne få rabatt.

Logg inn på Mine sider på altibox.no for å bruke ekstrapoeng på nytt tv-innhold eller for å velge kronesrabatt, om du heller vil ha det.​ Har du ikke bruker, eller har glemt passordet, får du hjelp her.

Dette skjer med kanaler og strømmetjenester du har valgt inn/betalt for:

  • TV 2 Play-abonnement med poeng sperres så lenge vi ikke har en avtale med TV 2, og poengene frigjøres til annet tv-innhold.​ PS: Du kan likevel logge inn i appen om du har kjøpt eget abonnement direkte fra TV 2.
  • Nordisk Film+, TV 2 Sport 1 & 2 og TV 2 Sport 2 forsvinner så lenge vi ikke har en avtale med TV 2, og poengene frigjøres til annet tv-innhold.​
  • TV 2 Sport Premium (med og uten C More) og C More Film og Serier vil være utilgjengelig, og så lenge du er uten tjenesten vil du ikke bli fakturert.
  • TV 2 vil ha sort skjerm og flyttes ned i kanalrekkefølgen til ny avtale er på plass. TV 2 Livsstil, TV 2 Zebra og TV 2 Nyhetskanalen fjernes fra kanaloversikten på Altibox TV.
  • Opptak gjort før 1. april påvirkes ikke av disse endringene.

-

Du kan velge nytt tv-innhold for frigjorte poeng på Mine sider her

 

Spørsmål og svar:

Kompensasjon:
Innhold:
Borettslag/Sameie:
Vilkår: