Altibox fornyer e-posten din

Ofte stilte spørsmål til ny e-post

15. november lanserte Altibox en ny e-postløsning, og dessverre skjedde ikke det helt uten problemer. Flere av disse barnesykdommene har vi allerede fikset, mens noen kunder fremdeles opplever visse utfordringer. Sjekk om du finner løsning på feilen du opplever her 👇

Andre spørsmål & svar:

OBS! Denne FAQ-en er begrenset til spørsmål rundt den nye e-posttjenesten. Generelle spørsmål om e-post finner du her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/e-post/.

SMTP

Nei, SMTP-serverne til Altibox blir ikke fjernet.

Vi vil derimot ikke lenger tillate anonym utsendelse av e-post via smtp.altibox.no på port 25. Dette for å hindre utsendelse av spam og phishing.

SMTP-tjenesten krever derfor nå pålogging med gyldig Altibox-epost. Alle Altibox-kunder har 1 e-postkonto inkludert i sitt abonnement. Dersom du ikke allerede har opprettet en e-postkonto gjennom ditt abonnement, kan dette gjøres på Mine sider.

Se så informasjon om hvordan e-postkontoen kan settes opp i lokal klient her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/e-post/epost-oppsett/.

Har du tidligere benyttet smtp.altibox.no sammen med e-postkonto fra en annen leverandør, vil dette altså ikke fungere lenger. Du må da benytte SMTP-tjenesten fra leverandøren av e-postkontoen. Hvis du for eksempel benytter Gmail, bør du besøke Google sine nettsider for å finne ny SMTP-server der.