Retur av utstyr

Retur av utstyr

Her finner du informasjon om hvordan du går frem ved retur av utstyr.

Slik gjør du:

1. Ta kontakt med kundeservice for å avtale retur av utstyr

Alle kunder kan sende utstyr i retur via posten. Du kan få tilsendt returslipp og sende utstyret tilbake i vanlig post.

Kunder som har Lyse Fiber og Viken Fiber som sin lokale Altibox-partner kan velge å returnere utstyr via løsningen Helthjem, der utstyret som skal returneres blir hentet på døren din. Du får tilsendt en bekreftelse på din retur på e-post og en påminnelse på SMS når returtidspunktet nærmer seg. Tidspunkt avtales når du bestiller retur på kundeservice.

 

2. Finn returinformasjon for ditt utstyr avhengig av returårsak under. Kundeservice vil hjelpe deg med din type retur.

 

Viktig: Dersom dekoderen din skal overtas av andre eller du skal sende den i retur, er det viktig at du tilbakestiller dekoderen til fabrikkinnstillinger. Da slettes nemlig innlogginger og personlig informasjon du selv har valgt å legge inn på dekoderen.

Brukerveiledning for tilbakestilling av Q22.

Brukerveiledning for tilbakestilling av Modell A.

 

Ved flytting

Hjemmesentralen følger boligen, og dersom du skal flytte skal du la denne stå igjen i boligen. Dersom ny eier skal overta dekoder skal disse bli stående igjen.

 

Ved bytting av hjemmesentral

Dersom du oppgraderer til ny hjemmesentral kan den gamle leveres inn på godkjent mottak for elektronisk avfall.

 

Når utstyr ikke lenger er i bruk

Dersom du ikke lenger bruker din dekoder av type Q22 eller Modell A, ønsker vi at du returnerer disse. Andre type dekodere kan leveres på godkjent mottak for elektronisk avfall.

 

Ved feil på ditt utstyr

Dersom du opplever feil på ditt utstyr ønsker vi at du returnerer det til oss.

 

Ved bruk av angrerett

Dersom du har kjøpt utstyr og benytter deg av angrerett, må du returnere utstyret til oss.

 

ModellA-boks
Altibox-Q22-front_high