Havner din e-post i spamfilteret til mottakeren?

Havner din e-post i spamfilteret til mottakeren?

Altibox bruker Sender Policy Framework (SPF), en mekanisme som sorterer bort e-post fra eksterne e-postservere som ikke har en godkjent IP-adresse.

SPF stanser mange spam-meldinger men gjør samtidig at noen e-postservere, for eksempel fra lokale norske leverandører, ikke klarer å oppfylle sikkerhetskravene til å ekspedere e-post fra Altibox.

Resultatet er at noen Altibox-kunder som har satt opp sin adresse på en usikker e-postserver, kan oppleve å havne i spamfilteret til mottakeren. Selv om adressen heter kari.nordmann@altiboxmail.no.

Hva kan du gjøre?

Hvis din e-postserver ikke klarer å håndtere SPF-kravene, og du gjentatte ganger havner i spamfilteret til mottakeren, kan du bytte til webmail fra Altibox eller sette opp din Altibox e-post hos for eksempel Gmail, Hotmail, Lycos, Mail.com eller Yahoo.