Ingen tv-signal

Kundeservice TV Ingen TV-signal

Ingen signal eller sort TV?

Hvis du ser meldingen «ingen signal» eller «ingen bilde» på TV-skjermen når du skal starte opp Altibox TV, bør du sjekke følgende:

Har du valgt rett kilde/input på TV-en?

TV-en må være innstilt på Altibox-dekoderen som kilde til lyd og bilde, og ikke for eksempel på DVD-spilleren din. Altibox-dekoderen vil vanligvis være på en HDMI-inngang, men eldre dekodere kan være tilkoblet med SCART.

Gjør følgende: Bruk fjernkontrollen og knappen merket "AV", "Source" eller "Meny", "Innstillinger" og deretter "Input". Noen fjernkontroller har også denne knappen:

Er dekoderen på?

Trykk inn rund svart knapp på baksiden av boksen. Hvis du ikke ser noen lys på boksen, mangler du strøm. Sjekk kontakten hvis boksen er trykket "på" men allikevel ikke lyser.

Kjør en omstart av alt utstyr

Restart modemet ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen. Vent på at alle innstillinger og tilkoblinger skal bli aktive.

Er dekoderen koblet til modemet?

Sjekk at nettverkskabelen ut fra dekoder står i punkt i veggen eller er koblet direkte til modemet. Sjekk at kabelen står i rett port i modemet.

Sjekk nettverkskabelen

Gamle standarder eller skadde nettverkskabler gir dårlig signal. Nye CAT5e og høyere standard er anbefalt.

Er TV-en koblet til dekoder?

Ta ut og sett inn HDMI- eller SCART-kabelen, sjekk at kablene er koblet skikkelig til på begge sider og at kabelen ikke er brutt eller skadd.