Altibox fornyer e-posten din

Ofte stilte spørsmål til Altibox E-post

Sjekk om du finner løsning på feilen du opplever her 👇

Andre spørsmål & svar:

OBS! Denne FAQ-en er begrenset til spørsmål rundt den nye e-posttjenesten. Generelle spørsmål om e-post finner du her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/e-post/.

SMTP

Nei, SMTP-serverne til Altibox blir ikke fjernet.

Vi vil derimot ikke lenger tillate anonym utsendelse av e-post via smtp.altibox.no på port 25. Dette for å hindre utsendelse av spam og phishing.

SMTP-tjenesten krever derfor nå pålogging med gyldig Altibox-epost. Alle Altibox-kunder har 1 e-postkonto inkludert i sitt abonnement. Dersom du ikke allerede har opprettet en e-postkonto gjennom ditt abonnement, kan dette gjøres på Mine sider.

Se så informasjon om hvordan e-postkontoen kan settes opp i lokal klient her: https://www.altibox.no/privat/kundeservice/e-post/epost-oppsett/.

Har du tidligere benyttet smtp.altibox.no sammen med e-postkonto fra en annen leverandør, vil dette altså ikke fungere lenger. Du må da benytte SMTP-tjenesten fra leverandøren av e-postkontoen. Hvis du for eksempel benytter Gmail, bør du besøke Google sine nettsider for å finne ny SMTP-server der.