Brukerveiledninger hjemmetelefon

Hjemmetelefon

For å få Altibox Telefon må du enten flytte ditt gamle telefonnummer eller få tildelt et nytt. Du får et brev med tidspunkt for flytting av gammelt eller aktivering av nytt nummer.

Når Altibox Telefon er aktivert, skal telefonen kobles til fiber via hjemmesentralen - uavhengig av om du skal bruke ditt gamle nummer eller har fått nytt. Dette betyr at du må få lagt om telefonkabelen inne i huset ditt.

Slik gjør du omleggingen selv med enkle grep. Alternativt må du selv kontakte en autorisert installatør.

Samtalepriser og uønskede telefonitjenester

Hvor mye det koster å ringe til ulike nummer, som fasttelefon, mobiltelefon eller innholdstjenester, samt oppringinger til utlandet, finner du oversikt på her.

Hvordan sperre uønskede telefonitjenester: Såkalte innholdstjenester fra 820-numre og andre oppringinger fra din telefon kan sperres.

Ta kontakt med Altibox kundeservice for følgende sperretjenester:

  • Sperring for teletorg og underholdning / 8XX-numre.
  • Sperring for samtaler til utlandet.
  • Sperring for alle utgående samtaler, unntatt nødnumre 110, 112 og 113.
  • Sperring for opplysningstjenester.

Hemmelig nummer

Med tjenesten Hemmelig nummer kan du reservere deg mot at nummeret ditt blir oppført i nummeropplysningstjenester. Nummeret vil heller ikke være synlig for andre abonnenter du ringer til, med unntak av til nødnumre og når du sender SMS.

Hemmelig nummer innebærer at nummer, navn eller adresse ikke blir tilgjengelig for allmennheten, og at nummeret ikke vil vises i anrop.

Tjenesten stiller strenger krav til behandling av dine opplysninger og endringer i kundeforholdet. Du må derfor ta direkte kontakt med din lokale Altibox-partner for å bestille tjenesten.